3 Mayıs 2013 Cuma

Ahsen'in Diş Partisi :)

Selam!

Minik kızım Ahsenimin doğum gününü kutladık ama ben öncelikle diş partisini paylaşmak istedim. Aslında dişleri çıkalı baya oldu ama ben bir türlü fırsat bulup bu yazıyı hazırlayamamıştım. Neyse gelelim mevzu bahis Diş Buğdayı Partisine :) Bebeklerimizin ilk dişi çıktığında diş buğdayı kaynatmak ve komşulara dağıtmak çok eski bir âdetmiş. Günümüzde artık bu güzel olay diş buğdayı partisi ile kutlanıyor ( eee jenerasyon değişti ne de olsa ) :)) Bebeğimizin dişleri sağlam olsun, ömrü uzuuuun ve bereketli olsun diye yapılan diş buğdayı sevdiklerimizle paylaşılıyor.



Tabii ki bu partinin en önemli yiyeceği diş buğdayı. Ben biraz internetten araştırdım, diş buğdayını tatlı olarak hazırlayanlar da var tuzlu olarak hazırlayanlar da. Bizim menümüz de tatlı çeşidi daha fazla olduğu için diş buğdayımızı tuzlu olarak hazırlamaya karar verdik. Önce onun tarifini verelim.


Diş Buğdayı Tarifi 

Akşamdan 1 kilo buğdayı bol suyla düdüklüye koyun. Bir dakika fıslatın altını kapatın. Sabaha kadar düdüklüde kapalı durup şişiyor. Sabah suyunu çekene kadar pişiriyoruz. Suyunu çekip pişince altını kapatıyoruz. ( tuzlu isteyenler tuzunu katmayı unutmasın ) ( Şekerli isteyenler için ! ) Sonra 1/2 kilo şeker koyun karıştırın. Bırakın soğusun. Soğuyunca içine nar, fındık, ceviz, kuru meyve karışımı ve canınız ne isterse süslemek için koyun.Diş buğdayınız hazır,) Afiyet olsun. :)

Eveeet gelelim diğer hazırlıklarımıza... Öncelikle bir davetli listesi ve ikram listesi hazırladık. Tabi daha sonra uzuuun bir alışveriş listesi :) Biz partimize yakın akrabalarımızı, komşularımızı ve arkadaşlarımızı davet ettik... Kalabalık bir parti oldu tabi ... 


Önce kırtasiye alışverişimizi yaptık... Hazırlıklara en az iki hafta önceden başladık malum bebekle bu tip şeylere çok fazla zaman ayıramıyorsunuz... Ben biraz party storeları dolaştım fakat hiç istediğim gibi malzemeler bulamadım herşey çok tekdüzeydi. Bu yüzden hepsini kendim hazırlamaya karar verdim zaten eşim yakında bana bir organizasyon şirketi kurmayı düşünüyor :P :)) Konsepti belirledik, herhangi bir karaktere ihtiyaç duymadım çünkü "diş" benim için yeterli ve çok şirin bir karakter olmuştu zaten. Aldığımız rengarenk kartonlarla ve sevgili eşimin bilgisayarda hazırladığı çıktılarla çok güzel bir parti yazısı hazırladık.. "Ahsenin Diş Partisine Hoşgeldiniz :)" 



Daha sonra gelen misafirlerimizin çocukları için parti şapkaları hazırladık ve onların üzerine de diş resmi yapıştırdık. 


Gelelim hediye faslına... Gelen misafirlere hediye etmek için mis kokulu çok güzel diş temalı keseler hazırlayan Kese'ye (buraya tık tık ) :)  çok teşekkür ederiz... Mis gibi lavanta kokan bu keselerimiz harika oldular :)





İkramlarımız için birçok kişiye teşekkür etmem lazım... En başta annem sadece ikram değil bütün hazırlıklarda bana yardımcı oldu.. Ona çok teşekkür ederim hakkını asla ödeyemem :) E tabi kız kardeşlerim :))) Yazmazsam beni vururlar :N :))) Yengelerim de eli boş gelmedi sağolsunlar :)




Bu partinin gündemde olduğu zamanlarda ben şeker hamurundan yapılan kurabiyelere pek merak salmıştım. Daha önce kızımın doğumunda hastanede dağıtmak için, eşime sürpriz olarak hazırlattığım vs. kurabiyeler olmuştu... Ama tabi ben de denemek istedim ve bir arkadaşımdan aldığım tarifle kız kardeşimin okuu için birlikte yılbaşı kurabiyeleri yapmıştık... İlk denememdi ve bence başarılıydı :))) Daha sonra yeğenimiz Ömer'in doğum günü için sürpriz olarak araba temalı kurabiyeler hazırladım... ( kendimi övmek gibi olmasın onlar da müthişti :P ) Bunlar için ayrı bir yazı hazırlıyım en iyisi konuyu dağıtmayalım... 


Kızım için de diş temalı kurabiyeler hazırladık... Çok cici oldular (^_^)






Bu kurabiyeleri hazırlamak epey vakit aldığı için birkaç gün önceden hazırladık... 


Sonra müthiş güzel çilekli ve elmalı tart yaptık... Üstelik bir tariften bu iki tartı çıkarmanız mümkün ,)  Bunların tarifini de ayrı bir yazımda vericem söz :))




Bu pastamızı da Unpa pastanesi ( buraya da tık tık ) hazırladı... Gerçekten çok lezizdi teşekkür ederiz . :)




Partinin en eğlenceli kısmı meslek seçme kısmıydı... Bunun için kızımın önüne bir tepsi hazırladık ve içine meslek belirtebilecek birkaç araç gereç koyduk... En başta Kuran-ı Kerim koydum tabiii... Daha sonra kalem, steteskop bulamadık yerine şeker ölçme aleti koyduk doktorluk mesleği için :P :)), makas vs. Her ne kadar annem kızımın eline kalem tutuşturmaya çalıştıysada kızım her seferinde makası aldı eline :)) ( terzi mi olucak ne ) :)) Ama annem torununu doktor yapmakta kararlı çünkü makası ameliyat makası olarak yorumlayıp cerrah olacağına yordu :)))


Partinin sonuna doğru hediyelerimizi açtık...Bir sürü cicierimiz oldu...Gerçekten çok güzel bir gündü.. Biraz yorulduk ama değdi doğrusu, size tavsiyem mutlaka böyle bir organizasyon yapmanız :) Velhasıl konuyu daha fazla uzatmayıp fotolarla yazımı bitiriyorum... 








2 yorum:

  1. herşeyle tek tek kendin uğraşman maşallah diyorum sana herşey çok güzel olmuş inş.ahsen bebeğin hiç çürümeyen sağlıklı dişleri hayırlı be yararlı bir mesleği olsun tarifleri de sabırsızlıkla bekliyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aminn çok teşekkür ederiz :) çok uğraştım, yoruldum evet ama inan deydi :) çok zevkli ve unutulmayacak bir anı oldu benim için :)

      Sil